Jamboree 2017

Okategoriserade
17 januari, 2017 av admin

Nu är det dags att anmäla sig till sommarens stora äventyr!
Hoppas att du vill följa med. Din anmälan vill vi ha redan den 27/1!

Under åtta dagar sommaren 2017 möts 20 000 barn och unga för att tillsammans skapa och uppleva äventyr, ha kul och lära känna nya vänner.
Umoja heter platsen där vi ska vara på Jamboree17. Umoja är en värld, inte helt olik vår egen. Hit kommer unga från hela världen för att mötas, utbyta tankar, skratta och lösa utmaningar. I Umoja finns inga gränser för att skilja människor åt, hit är alla välkomna. Här möts olika verkligheter och här skapas något helt nytt som aldrig upplevts förut. Välkomna till en värld där allt känns nytt och spännande, tryggt och välkomnande!
Sommaren 2017 samlas unga och vuxna, från hela världen och i alla åldrar, för att under en intensiv vecka bygga upp en plats där de kan dela med sig av sina kunskaper, erfarenheter och upplevelser. De kommer för att utbyta tankar, lösa knepiga utmaningar, både personliga och omvärldens, och för att tillsammans utveckla sina och andras värderingar. Jamboree17 har tre ledord: öppenhet, medskapande och stärkt självkänsla, som formar denna upplevelse.
Vi bor i tält under veckan och lagar mat i vår lägerby. Varje dag kommer att vara fylld med aktiviteter som klättring, kultur, vattenaktiviteter, workshops, hantverk och massa mer. Förutom detta innehåller också lägerområdet caféer, disco, affär och drop-in aktiviteter.

När: 5-12 augusti 2017
Var: Jamboree17 kommer vara på Rinkabyfältet utanför Kristianstad i Skåne.
Kostnad: 3 295 kronor plus resa. Vi räknar med att vårt scoutdistrikt kommer att anordna en kraftigt rabatterad resa, troligen med buss. Mer information kommer. Du vet väl att ni kan tjäna pengar till lägret i kiosken i Folkparken? Och söka stipendier? Hör av er om ni har frågor kring finansiering.
Betalning: Kommer att ske till kåren under våren.
Packning: Tips på packlista finns på http://kfumnorrkoping.scout.se/files/2014/04/Packlista-Aeventyrare-Utmanare2.pdf
Ålder: Vi kommer att åka med våra upptäckare, äventyrare och utmanare, alltså de mellan 10-18 år.
Anmälan: Till kåren (din ledare eller Alexandra) senast 27/1 genom bifogad blankett som också finns på: http://www.jamboree.se/wp-content/uploads/2016/12/Anmalningstalong_Jamboree17_gruppdeltagare.pdf
Frågor? När anmälan är gjord kommer vi att kalla till ett föräldramöte där ni får mer information och kan ställa frågor. Har ni frågor innan detta så hör ni av er till Alexandra, alexandra.rh(a)hotmail.com, 0736261563
Mer info:
www.jamboree.se
Missa inte denna upplevelse, det blir något utöver det vanliga!
Hälsningar från ledarna